اخبار و مقالات

معرفی کتاب از حال بد به حال خوب

معرفی کتاب از حال بد به حال خوب

معرفی کتاب از حال بد به حال خوب

معرفی کتاب از حال بد به حال خوب نوشته دکتر دیوید برنز است و یک کتاب در زمینه شناخت‌ درمانی است. شناخت‌درمانی یکی از روش‌ های روان درمانی است که برای حل مشکلات روانی افراد در سطوح مختلف استفاده می‌ شود.

این رویکرد درمانی و اصول و تکنیک‌ های آن بر اساس روانشناسی شناختی استوار است و به شناخت‌ ها و افکار انسان اهمیت زیادی می‌ دهد. آنها اعتقاد دارند که نوع افکار و شناخت‌ ها در سلامت یا عدم سلامت روان تأثیر زیادی دارد. در این رویکرد درمانی، شناخت‌ درمانگر تلاش می‌ کند با شناخت افکار و باورهای فرد، آنها را تصحیح کند و فرد را در دستیابی به شناخت‌ های بهتر یاری کند.

درباره کتاب از حال بد به حال خوب

در این کتاب، موضوع داشتن حال خوب به طور جامع در زمینه روانشناسی بررسی شده است. نویسنده، دیوید برنز، در این کتاب به روشی انقلابی و بدون نیاز به دارو برای درمان افسردگی، به نام شناخت‌ درمانی، اشاره می‌ کند. شناخت‌درمانی می‌ تواند ما را از تفسیرهای نادرست درباره رویدادهای روزمره و شرایط دشوار دور نگه دارد و به ما یک رویکرد نوین به زندگی، با اندیشه مثبت و واقع‌ گرایی، آموزش دهد.

در این کتاب، برنز آموزش‌ ها و تمریناتی مرتبط با شناخت‌ درمانی را ارائه می‌ دهد تا با استفاده از آن‌ ها، بتوانیم احساسات خود را بهتر بیان کنیم، افکار و احساسات دیگران را بهتر درک کنیم و بهبودی در زندگی خود داشته باشیم.

از موضوعاتی که در این کتاب بررسی می‌ شوند، می‌ توان به شناخت روحیه و احساس خوب به منظور غلبه بر افسردگی و افزایش اعتماد به نفس، غلبه بر اضطراب، ترس و فوبیا، بهبود روابط اجتماعی و ایجاد ارتباطات بهتر، درمان درد و نقش درمانگران و بیماران سوال‌ گرا درمانگر را می‌ توان نام برد. این بخش‌های کتاب شما را به طور مرحله به مرحله با شناخت‌درمانی آشنا می‌کنند و روش استفاده از آن را برای داشتن روحیه و زندگی بهتر به شما آموزش می‌ دهند.

معرفی کتاب از حال بد به حال خوب

خواندن و معرفی کتاب از حال بد به حال خوب را به چه کسانی پیشنهاد می‌ کنیم؟

افرادی که علاقمند به داشتن «حال خوب» هستند، به‌ خصوص کسانی که به متخصصین روانشناس دسترسی ندارند، می‌ توانند بهره بسیاری از کتاب از حال بد به حال خوب ببرند.

ترجمه‌های فارسی کتاب و بهترین ترجمه کتاب از حال بد به حال خوب

کتاب از حال بد به حال خوب توسط مترجمانی از جمله مریم سعیدی و فاطمه محمدی (انتشارات سیمای نور امید)، نسرین خدیو (انتشارات مات) و مهدی قراچه‌ داغی (انتشارات آسیم) ترجمه شده است، اما بهترین ترجمه این کتاب -با توجه به حجم تجدید چاپ و استقبال مخاطبان- ترجمه‌ی مهدی قراچه‌ داغی عنوان شده است. واژه‌ گزینی مهدی قراچه‌ داغی به‌ گونه‌ ای انجام شده که متن کتاب کاملا روان بوده و به فارسی روزمره‌ ی ما نزدیک باشد.

این کتاب چند صفحه است؟

نشر آسیم این کتاب را در ۶۲۸ صفحه منتشر کرده است.

بخشی از متن کتاب از حال بد به حال خوب

در این کتاب، موضوع داشتن حال خوب به طور جامع در زمینه روانشناسی بررسی شده است. نویسنده، دیوید برنز، در این کتاب به روشی انقلابی و بدون نیاز به دارو برای درمان افسردگی، به نام شناخت‌ درمانی، اشاره می‌ کند. شناخت‌ درمانی می‌ تواند ما را از تفسیرهای نادرست درباره رویدادهای روزمره و شرایط دشوار دور نگه دارد و به ما یک رویکرد نوین به زندگی، با اندیشه مثبت و واقع‌گرایی، آموزش دهد.

در این کتاب، برنز آموزش‌ها و تمریناتی مرتبط با شناخت‌درمانی را ارائه می‌دهد تا با استفاده از آن‌ها، بتوانیم احساسات خود را بهتر بیان کنیم، افکار و احساسات دیگران را بهتر درک کنیم و بهبودی در زندگی خود داشته باشیم.

از موضوعاتی که در این کتاب بررسی می‌ شوند، می‌ توان به شناخت روحیه و احساس خوب به منظور غلبه بر افسردگی و افزایش اعتماد به نفس، غلبه بر اضطراب، ترس و فوبیا، بهبود روابط اجتماعی و ایجاد ارتباطات بهتر، درمان درد و نقش درمانگران و بیماران سوال‌گرا درمانگر را می‌توان نام برد. این بخش‌های کتاب شما را به طور مرحله به مرحله با شناخت‌درمانی آشنا می‌کنند و روش استفاده از آن را برای داشتن روحیه و زندگی بهتر به شما آموزش می‌ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *